Jede jede mašinka…

Většina Soběslaváků si už všimla zvýšené stavební činnosti mezi Veselím a Soběslaví. To už k nám dorazil 4. koridor neboli modernizace a zdvojkolejnění železniční tratě Č.Budějovice-Praha.

V první etapě bude zrušen přejezd v Květnové ulici, tím se ale zhorší přístup k Nadýmači, kam místní chodili na procházky a vede tudy turistická trasa. Lávku ani podchod tu není možné vybudovat a jediné trochu schůdné řešení je využít propustek pro Andělskou stoku. Jenže to by znamenalo vybudovat novou přístupovou cestu kolem trati a projekt koridoru s tím nepočítá. Město bude muset jednat s vlastníky přilehlých pozemků a není moc pravděpodobné, že by se to do konce stavby stihlo, což je do srpna 2015.

Na nádraží byla zbourána budova restaurace, následovat jí budou trafostanice a další technologická budova včetně plechové garáže. Zde vznikne menší plocha, která by byla vhodná k parkování nebo na kolostav, protože nad ní je městská kamera a majetek občanů by tu byl pod přímým dohledem.

Dále bude vybudován podchod a nové zvýšené nástupiště i s bezbariérovým přístupem (výtahy). Nová technologická budova vyroste na místě stávajícího „parkoviště“ vedle výpravní budovy, na kterém byl sice zákaz vjezdu, ale to většinu Soběslaváků od parkování neodradilo. Uvidíme, jak se po dokončení vyvine situace s parkováním. Místo mezi novou technologickou budovou a pomalu se rozpadajícím silem zůstane. Na opravu nádražní budovy se zatím nedostalo a my se budeme z nových nástupišť kochat opadanou fasádou.

Náhled Soběslav

Druhá etapa(Soběslav-Doubí) bude řešena přeložkou trati kolem nové dálnice D3. Přejezd na Chlebov bude zrušen a nahradí ho podchod pro pěší a cyklisty. Ulice Tyršova se protáhne mezi firmou MBelt a garážemi za novou trať a vytvoří nový příjezd k D3 a spojku na Chlebov.

Zvěrotický tunel

Ještě by se měla připojit silnička od Sedlečka, která půjde přes nový 370 metrů dlouhý tunel oficiálně pojmenovaný (bohužel pro Soběslaváky) „Zvěrotický“ v těsné blízkosti soběslavské zástavby. Dále vznikne přes 800 metrů dlouhý most přes Černovický potok a nová zastávka Myslkovice, pro občany Roudné mnohem vzdálenější, než byli zvyklí.

Během stavby vyroste kolem Soběslavi „pár“ protihlukových betonových zdí, což na kráse moc nepřidá. A asi už neuvidím cestou tu přibližující se věž, která mně vždycky připomněla, že se blížím k domovu.

Pokud všechno dobře dopadne, dočkáme se do pár let modernějšího a rychlejšího spojení do Prahy nebo Českých Budějovic, jen si musíme počkat na dostavbu nejproblémovějších úseků Nemanice-Ševětín a Sudoměřice-Votice, které se i při optimistických prognózách nestihnou do roku 2020. A můžeme jen doufat, že se modernizace kolejí dotkne i vozového parku ČD a na osobní vlaky do Budějovic a Tábora budou využívány jiné soupravy, než hlučné a nepohodlné Regionovy.

Zdroje:

4 thoughts on “Jede jede mašinka…”

  1. Už aby to bylo. Vláčet se v současné době do Prahy skoro dvě hodiny (za předpokladu, že není zpoždění) je šílený, na to, že autem se tam dá za předpokladu, že není provoz, dojet za hodinu.

    Když koukám na fotografii nádraží, tak to vypadá, že alespoň udělají nový přístřešek pro cestující. Také to vypadá, že zmizí současná budova nepoužitelných toalet. Nebo obě tyto akce budou až někdy s rekonstrukcí nádraží?

    S tím přístřeškem je to ale stejně asi jedno, předpokládám, že ať budeme jezdit na sever či na jih, tak hlavní vlaky budou stejně jezdit z 2. nástupiště.

    1. Pokud ze Soběslavi dojete do Prahy za hodinu, tak porušujete předpisy, což rozhodně není normální a chlubit se tím je docela ubohé, ale chápu že se jihočecháček pochlubit musí 😛

      1. Jihočecháček považuje všechno, co je dál než Benešov za Prahu. Do Průhonic se to dá bez porušování předpisů za hodinku stihnout.

  2. Jezdí tam Regionovy, protože si je kraj objednal. Vzhledem k tomu, jak kraj likviduje železniční dopravu na této trati, tak je pravděpodobné, že v budoucnu budou jezdit jen rychlíky a expresy (ty plánuje MD zavést po dokončení rozhodujících úseků a stavět budou nejspíše jen v Táboře)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *