Připomínky k varitantám A a B zveřejněné 20.7.2016 na webu města
Vypracovali: Piráti pro Soběslav
Piráti pro Soběslav nesouhlasí se změnou projektu bez vyhlášení architektonické soutěže. Je třeba předložit nové návrhy připravené několika nezávislými odborníky nejlépe formou soutěže.
V následujících připomínkách a námětech jsou shrnuty připomínky od občanů města a jsou z nich záměrně vyjmuty připomínky od architektů s nimiž spolupracujeme.
Připomínky a dotazy k předloženým změnám:
-
Z čeho vychází požadavek na zvýšení počtu stání pro automobily? Bylo exaktně zjištěno, že projektovaný počet stání pro automobily nevyhovuje?
-
Nejsou dostatečně oddělena parkovací stání od klidových oblastí s pohybem chodců.
-
Průchod do centrální oblasti náměstí bude značně omezen v důsledku stojících automobilů a bude možný pouze v několika místech.
-
Chodci budou při přecházení vozovky zakryti automobily parkujícími po obvodu centrální části. Zvýší se tak možnost ohrožení chodců.
-
Při výjezdu z navrhovaných parkovišť řidič musí za provozu couvat do úzké vozovky, to při omezených výhledech za vozidlo a souběžně zaparkovaných větších vozidlech není bezpečné. Současná úprava, kdy řidič vyjíždí z parkoviště ve středu náměstí po směru jízdy s dobrým výhledem, je mnohem lepší.
-
Nesmyslným zúžením vozovek dochází k ohrožení cyklistů, kteří musí v současné koncepci využívat pro svůj pohyb vozovku.
-
Na autobusových zastávkách (pokud budou na náměstí ponechány, což není nezbytné) chybí přístřešek a lavičky.
-
V projektu by měla být jasně vyznačena místa bezbariérových přejezdů a popsán typ povrchu, který na ně navazuje.
Připomínky k současné koncepci:
-
Nevhodné řešení dopravy. Zbytečně se doprava vede po kruhovém objezdu. V minulosti vyhovovala diagonální silnice.
-
Nebezpečné místo pro chodce v ústí ulice Komenského.
-
Není vhodné zvětšovat centrální vydlážděnou plochu bez zeleně. Vznikne plocha, která se dá využít pouze několikráte do roka. Plochu pro konání velkých kulturních akcí lze sdílet s odstavnou plochou pro automobily.
-
Umístění klidové zóny určené pro pohyb chodců do středu náměstí znamená při současném řešení dopravy, že chodec musí dvakrát překonat silnici. Postrádá tak smysl diagonální spojnice pro chodce.
-
Náměstí by bylo vhodné rozdělit na zóny, ve kterých bude umožněn pohyb chodců a cyklistů bez možného ohrožení automobily.
-
V koncepci náměstí není uvažováno s cyklostezkami a s jejich průchodem skrz náměstí.
Náměty pro zadání architektonické soutěže na projekt revitalizace náměstí:
-
Manuál dobrého náměstí: http://www.mojenamesti.com/
manual/ -
Manuál architektonické soutěže: https://issuu.com/bulletincka/
docs/manual-architektonicke_ souteze