Připomínky Pirátů pro Soběslav ke změně projektu revitalizace Náměstí Republiky

Připomínky k varitantám A a B zveřejněné 20.7.2016 na webu města

Vypracovali: Piráti pro Soběslav

Piráti pro Soběslav nesouhlasí se změnou projektu bez vyhlášení architektonické soutěže. Je třeba předložit nové návrhy připravené několika nezávislými odborníky nejlépe formou soutěže.

V následujících připomínkách a námětech jsou shrnuty připomínky od občanů města a jsou z nich záměrně vyjmuty připomínky od architektů s nimiž spolupracujeme.

Připomínky a dotazy k předloženým změnám:

  1. Z čeho vychází požadavek na zvýšení počtu stání pro automobily? Bylo exaktně zjištěno, že projektovaný počet stání pro automobily nevyhovuje?

  2. Nejsou dostatečně oddělena parkovací stání od klidových oblastí s pohybem chodců.

  3. Průchod do centrální oblasti náměstí bude značně omezen v důsledku stojících automobilů a bude možný pouze v několika místech.

  4. Chodci budou při přecházení vozovky zakryti automobily parkujícími po obvodu centrální části. Zvýší se tak možnost ohrožení chodců.

  5. Při výjezdu z navrhovaných parkovišť řidič musí za provozu couvat do úzké vozovky, to při omezených výhledech za vozidlo a souběžně zaparkovaných větších vozidlech není bezpečné. Současná úprava, kdy řidič vyjíždí z parkoviště ve středu náměstí po směru jízdy s dobrým výhledem, je mnohem lepší.

  6. Nesmyslným zúžením vozovek dochází k ohrožení cyklistů, kteří musí v současné koncepci využívat pro svůj pohyb vozovku.

  7. Na autobusových zastávkách (pokud budou na náměstí ponechány, což není nezbytné) chybí přístřešek a lavičky.

  8. V projektu by měla být jasně vyznačena místa bezbariérových přejezdů a popsán typ povrchu, který na ně navazuje.

Připomínky k současné koncepci:

  1. Nevhodné řešení dopravy. Zbytečně se doprava vede po kruhovém objezdu. V minulosti vyhovovala diagonální silnice.

  2. Nebezpečné místo pro chodce v ústí ulice Komenského.

  3. Není vhodné zvětšovat centrální vydlážděnou plochu bez zeleně. Vznikne plocha, která se dá využít pouze několikráte do roka. Plochu pro konání velkých kulturních akcí lze sdílet s odstavnou plochou pro automobily.

  4. Umístění klidové zóny určené pro pohyb chodců do středu náměstí znamená při současném řešení dopravy, že chodec musí dvakrát překonat silnici. Postrádá tak smysl diagonální spojnice pro chodce.

  5. Náměstí by bylo vhodné rozdělit na zóny, ve kterých bude umožněn pohyb chodců a cyklistů bez možného ohrožení automobily.

  6. V koncepci náměstí není uvažováno s cyklostezkami a s jejich průchodem skrz náměstí.

Náměty pro zadání architektonické soutěže na projekt revitalizace náměstí:

  1. Manuál dobrého náměstí: http://www.mojenamesti.com/manual/

  2. Manuál architektonické soutěže: https://issuu.com/bulletincka/docs/manual-architektonicke_souteze

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *