Staví propustky: vodě, nebo lidem?

Soběslav – Radnice města přišla s řešením, jak v Květnové ulici nahradit z projektu vypadlý železniční přejezd. Lidem staví propustky.

„Situaci intenzivně řešíme. Vykoupili jsme pozemek souběžný s tratí, kde již probíhá budování jednoho propustku, o dalším uvažujeme zhruba o půl kilometru dále. Pěší a cyklisté se tak do míst za trať bez problémů dostanou,“ ujišťuje občany místostarosta Vladimír Drachovský.

Při stavbě nového železničního koridoru se totiž se spojením s lokalitou za tratí myslelo pouze na auta, nikoli už na pěší nebo cyklisty. To bylo téma pro místního architekta Jana Kodata. Dnes město na své náklady buduje cestu i pro chodce. Radek Filip, stavbyvedoucí z firmy Eurovia, která propustky staví, ale tvrdí: „Zhruba dvoumetrový propustek na trati stavíme v místě křížení Andělské stoky. Slouží pro převedení vodoteče z jedné strany trati na druhou, není určen pro přechod osob.“

Propustek na Andělské stoce pod koridorem

V Soběslavi spojení s přírodou začali lidé kritizovat před rokem. Hrozilo, že se cesta k Nadýmači nebo na Řípec prodlouží o desítky minut.

Rušené přejezdy
• u GRENY ho nahradí podjezd pod žel. mostem
• na silnici do Řípce ho nahradí silnice vedená východně za tratí
• u Obalovny ho nahradí cesty vedené podél dálnice
• v Květnové ulici jsou k použití jiné cesty z mimoúrovňové křižovatky. Alternativa pro chodce se nyní řeší.

Že má jít v Květnové ulici o průchody pro pěší, nám ale v srpnu potvrdil i mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. „Aktuálně se ve spolupráci s městem připravuje technické řešení pro bezpečné překonání koridorové dráhy v tomto místě, a to jak pro chodce, tak pro cyklisty,“ řekl pro Táborský deník.

Vysvětlil také, proč přejezd musel modernizaci trati ustoupit. Důvodem byla bezpečnost. „Pokud se totiž po takové trati pohybují vlaky rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, je každý přechod či přejezd velkým bezpečnostním rizikem a to jak pro chodce (řidiče), tak pro vlak a samotné cestující. Snažíme se proto jejich počty co nejvíce limitovat. Vzhledem k frekvenci (ne)využívání přechodu Květnová bylo proto místním úřadem v rámci povolování stavební dokumentace k této stavbě rozhodnuto o jeho zrušení,“ sdělil v létě tiskový mluvčí.

Článek převzat z Táborského deníku

13 komentářů u „Staví propustky: vodě, nebo lidem?“

  1. K deni ve meste se zasadne jiz 20 let nevyjadruji. Na Vasi strance jsem se nedocetl jake je konecne reseni propustku pro pesi a cyklisty z Kvetnove ul. k Nadymaci a pak dale rybniku Stary ci do Ripce a nasledne k Drahovu k turistickym a cyklistickym cestam v povodi Luznice. Nabyl jsem dojem, ze nikdo z rsdnich na kole nejezdi. Divim se take rybarum kteri jsou v zastupitelstvu.
    Jinak je Vas web zajimavy

    1. Dobrý den!
      Propustek pro Andělskou stoku je už nový, ale pro pěší nepoužitelný. Další možnost je, že se cesta protáhne až k Dírenskému potoku, tam je most dost vysoký. Dnes jsem se byl podívat na již neexistující přejezd v Květnové ulici, všude kolem se pilně pracuje a betonová protihluková stěna roste do výšky. Jen si myslím, že aktuální informace by měly být spíš na městském webu.

    2. Konečné řešení ještě není – současný stav, kdy prefabrikovaný tubus se světlou výškou 2500 mm je prázdný a voda Andělské stoky proudí provizorním potrubím vedle by byl (krom dosud neexistujících přístupů) ideální, bohužel, pokud vím, SŽDC trvá na řešení, kdy má být vybetonována 600mm široká vyvýšená pochůzí plocha o světlé výšce okolo dvou metrů, ve druhé straně profilu má proudit voda. Jiné možnosti byly zamítnuty.
      Tato záležitost měla být řešena před vydáním stavebního povolení, tedy cca před rokem. Teď je SŽDC v podstatě v právu – město se mělo odvolat, nebo ještě lépe vznést takový požadavek v době přípravy projektu. Nesetkal jsem se s jediným zastupitelem (krom starosty), který by o tom měl jakékoli bližší informace. Zřejmě to všem rybářům vyhovovalo – přinejmenším do té doby, než se téma octlo před volbami v novinách.
      Postoj „nevyjadřuji se už 20 let“ sice vzhledem k přístupu vedení města více než dobře chápu – smutnou stránkou jsou ale výsledky, kdy se kupříkladu jaksi ztratí cesta třeba k Nadýmači a nikdo si toho málem ani nevšimne.

    3. Jsem rád, že se náš web líbí starostovi města, i když je to starosta minulý. Petře, přivítáme i tvé další názory.

  2. Samozřejmě že město zaspalo, navíc kolem příprav stavby koridoru bylo ticho, takže obyčejný člověk neměl ani povědomí o tom, co se chystá, natož aby mohl něco změnit.
    Jaké je vůbec využití Andělské stoky v současné době? Je ještě potřeba?

    1. Ano, zaspalo a to jaksi komplexně. Ale když někdo zaspí a šťouchnete do něj, většinou se co nejrychleji rozkouká a snaží se dohnat to, co propásl.

      Na 16. zastupitelstvu města 17/12/2013 jsem spáče myslím probudil dostatečně, pan starosta to metl ze stolu s tím, že žádný problém není, žádný rozpor mezi mezi dosud právoplatným územním rozhodnutím z 9/3/2008 (č.j. 14656/07/Hř), ve kterém je celogumový dvojkolejný zabezpečený přejezd šířky 6000 mm v km 61,479 u Květnové ulice pěkně vymalován – a proto jsem byl až do konce minulého roku v klidu – prostě neexistuje!!! O skutečnosti, že byl jaksi vypuštěn nebylo třeba informovat ani naše vážené zastupitele, natož řadové občany, byť by bydleli třeba přímo u něj. Město se ještě mohlo odvolat – na žádost, aby tak udělalo jsem dodneška nedostal adekvátní odpověď. O petici, se kterou jsem zastupitele na žádost MUDr. Chabra seznámil, se do zápisu z onoho zastupitelstva nedostala ani zmínka, žádosti o vyhlášení městským rozhlasem zamítnuty „APRIORI“ ani nevím kolikrát… tak tohle je sakra tvrdej spánek. Takže to bude asi trochu jiná taktika než mírná ospalost.

      Jako by ze slavných soběslavských tekutých písků vykukoval tak sotva biskup se pštrosími péry…

  3. Zdravím Vás. Nevíte někdo jaký by měl být vzhled a postup dalších prací v ulici Vrchlického? Stěny jsou již hotové a co se tíká krásného pohledu na přírodu je ta tam. Proč projektanti stavby neprojednali alespoň v obytné části vzhled ulice. Ulice má silnici a chodníky v dezolátním stavu a co se zeleně tíká je ulice mrtvá. Vše se vyřezalo a původní zeleň nahradili betonové panely. Při pohledu z okna se mi chce brečet protože z ulice zmizeli veškeré barvi. Proč nenavrhli alespoň probarvení betonových panelů aby ulice byla trochu prosvětlena barvami. Bude se do budoucna v ulici opravovat silnice nebo chodníky? Jak to bude v této ulici vypadat dál? děkuji Honza.

    1. Dobrý den,
      zeptali jsme se na další postup pana místostarosty Drachovského.

      Jeho odpověď:
      Ulice Vrchlického projde celkovou rekonstrukcí. Budou opraveny chodníky, kanalizace a následně vybudována nová komunikace. Co se týká protihlukové stěny, toto není konečná podoba. Stěna dostane barevný odstín a bude osázena popínavou zelení. Konkrétní podobu, bohužel, ještě nedokáži přesně popsat, protože projekt, který danou problematiku řeší, by měl dorazit každým dnem. Jinak finální úprava celé ulice by měla být hotova do konce měsíce srpna letošního roku.

  4. Zdravím vás. Velice děkuji za informace ohledně ulice Vlického.
    Na novou komunikaci se velice těším protože při prvním slabém dešti se na ulici dělají takové louže že se člověk bojí vylézt z domu aby ho neohodilo auto. Vodu mám kolikrát nacákanou až 3 metry za brankou. Tahle ulice jako by byla městem zapomenutá. Tak doufám že se tu konečně začne dělat něco pro zlepšení vzhledu a pohodlí pro lidi bydlící v ulici. Všiml jsem si že okolo protihlukových stěn byl nasypán a upraven pruh hlíny na budoucí osázení popínavými rostlinami. Velice se na to těším a zároveň i na to zda budou stěny probarvovat protože díky tomu ulice neskutečně ožije. Ještě se chci zeptat. Nevíte na koho se obrátit ohledně alespoň jednoho zpomalovacího retardéru do ulice vrchlického? Po ulici se často procházejí rodiny s dětmi a velmi často se stává že si hodně lidí plete rovnou ulici se závodní dráhou a na konci ulice směrem na Veselí pískají brzdící kola. Nikdo si tu z rychlosti nic nedělá a zároveň ani z toho že to není zpevněná komunikace která je úzká a často mi to tu připomíná tranzit pro kamiony. Velice děkuji za odpovědi.

    1. Dobrý den,
      tuto problematiku by měl mít na starosti p. Jiří Kubeš (kontakt zde http://www.musobeslav.cz/mestsky-urad/kontakty/osoba-jiri-kubes-51.html ), popř. je možné využít na oficiálních stránkách města Soběslavi sekci „dotazy a odpovědi“ (http://www.musobeslav.cz/mestsky-urad/informace/dotazy-a-odpovedi/), kde by se měla k danému tématu vyjádřit kompetentní osoba. Jakékoliv další názory a připomínky uvítáme 🙂

  5. Neexistující komunikace pod tratí a betonová stěna jsou první dva problémy, kterými se trápí obyvatelé přilehlé části k novému železničnímu koridoru, dalším neméně vážným problémem je osvětlení nádraží a přilehlých částí. Reflektory jsou umístěny a nastaveny tak, že si obyvatelé mohou v noci číst na svých zahrádkách a to až do vzdálenosti několika set metrů od sloupů. Myslím, že je jednoznačně prokázána škodlivost takového řešení pro přírodu i člověka. Může to způsobovat zdravotní problémy, ruší to živočichy a navíc je to neekonomické. Osobně budu posílat žádost na město, hygienu i správu železnic aby byla zjednána náprava.

  6. Viděl jsem projekt konečné úpravy protihlukové stěny. Má být porostlá psím vínem. Před stěnou má být trávník, který má sekat SŽDC. Možná tam bude i několik keřů v širších místech.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..